//
you're reading...
Ratiuni si concepte: logici personale

Toate la timpul lor..

Am auzit in repetate randuri ca fiecare lucru e frumos la timpul lui.. Am invatat insa si ca daca astepti momentul potrivit, acesta ar putea sa nu apara. Insa cel mai important lucru e sa stii sa apreciezi toate lucrurile pe care le ai, indiferent de clipa in care ele si-au facut loc in viata ta.

Se spune ca doua dintre cele mai dificile lucruri din viata sunt sa ai rabdarea necesara pentru a astepta momentul potrivit si curajul de a accepta faptul ca ai asteptat degeaba. Si de aici rasare intrebarea: cum stii cand a venit timpul sa treci la actiune? Exista oare o solutie general valabila si cu o aplicabilitate nelimitata?  Cu toate ca as fi fericita sa accept orice rezolvare mai simpla, ma indoiesc. Am auzit in repetate randuri faptul ca toate lucrurile vor veni de la sine la momentul si timpul potrivit, insa afirmatia ma lasa rece. Daca e ceva ce am invatat pana acum de la viata este ca viitorul este asa cum il faci sa fie. Ca uneori nu ne iese exact ceea ce am programat, asta e alta treaba, dar ca si ideologie, sunt mai degraba adepta vorbei: “cum iti asterni, asa dormi”.

Asadar, mi se pare o aberatie sa cred intr-o asteptare oarba si intr-o pasivitate care denota ignoranta, in loc sa imi adun puterile si sa lupt pentru visurile pe care mi le-am construit. Nu cred ca lucrurile bune vin peste noi atata timp cat nu ne folosim resursele pentru a le atrage, asa cum nu cred ca se spala vasele singure atunci cand eu fac o baie cu spuma. Consider si cred din tot sufletul ca momentul potrivit este atunci cand realizezi ca ai asteptat destul si ca esti gata sa primesti lucrul pentru care vrei sa lupti.

 O dilema sa ziceam ca am rezolvat-o, insa problema rasare si in alta parte: suntem zilnic tentati sa ne orientam atentia catre scopurile propuse, catre idealurile inca neatinse, ceea ce nu ar fi gresit daca nu am uita intre timp de cele care deja ne-au fost oferite. Neglijam persoanele care ne sunt alaturi, amanam momentele destinate lor si nu realizam ca maine ar putea fi prea tarziu. Iar cand suntem pusi fata in fata cu faptul implinit, regretele, desi inevitabile, nu isi mai au rostul. Ratam zeci de clipe, deoarece atentia ne e indreptata spre ceea ce nu avem inca, iar toata capacitatea de lucru si atentia ne sunt captate in alta directie.. “Ca sa impaci si capra si varza” trebuie sa existe intotdeauna un fel de balanta care sa stabileasca un oarecare echilibru. Lupta, deci, pentru ceea ce doresti, insa niciodata nu ignora ceea ce deja ai, sau cu alte cuvinte, invata sa apreciezi si ceea ce ai inainte ca viata sa te faca sa apreciezi ceea ce ai avut, dar ai pierdut.

Concluzia e simpla. Atata timp cat iti pastrezi mintea deschisa si pretuiesti ceea ce ai primit, nu este cazul sa astepti dupa clipa in care vei realiza ca a venit momentul potrivit, pentru ca aceasta s-ar putea sa nu apara. Si sa tii minte un lucru mereu, indiferent de parerile altora ce te vor invada de-a lungul vietii:

“Intotdeauna e timpul potrivit pentru a face ceea ce este potrivit…”

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

September 2015
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 2,271 hits
