//
you're reading...
Sentimente asternute

Cu si despre LTA. Pentru cine poate si pentru cine vrea…

Am vrut demult sa scriu ceva cu dedicatie pentru voi, cei care “duc pe umeri” povara liceului de pe Vitan-Barzesti.. Cat am fost acolo am agitat putin apele, insa intotdeauna se reusea si mascarea incidentelor produse. Acum poate e tarziu, dar poate ca nu si prea tarziu..

Nu vreau sa arunc cu noroi si nici sa sustin ca nu am amintiri frumoase care sa ma lege de locul care mi-a fost pe jumatate casa in vreo 4 ani. Insa tare as vrea sa stiu ca cei care ajung acolo dupa mine vor avea mai multe experiente frumoase decat dezamagiri. Am mers acolo ca eleva pentru ca asa am vrut: nu m-au trimis parintii la pachet si nici nu a fost ultima mea optiune, ci din contra, a fost singura. Cand colegii mei isi treceau pe lista cate 20 de licee, eu eram deja sigura ca acolo vreau sa merg si nu am luat in calcul nicio alta varianta. Si asa a fost! Insa nu ma asteptam sa vad atatea. Am vazut o forma de “discriminare” mascata sub expresia “nu conteaza ce face altul, aici e vorba despre tine”, am vazut profesori care nu au avut curajul sa isi spuna parerea atunci cand era cazul si am vazut oameni cu atatea fete incat era imposibil sa le retii pe toate.

Am pierdut burse de merit.. Am avut nota scazuta la purtare pentru ca in ultimul an am purtat un inel de logodna, rusine mie! Intre timp, una dintre cei care purtau numele de pedagogi isi exprima in mod constant dezaprobarea cu privire la relatia mea.. Am aflat acum, la ani buni dupa, ca in aceeasi perioada, simpatiza ideea unei vieti duble, in compania altuia decat sotul ei. Adevarat cadru moral, ce pot spune?!

Asa ca imi permit, cu de la mine putere, ca sigur articolul meu nu va fi aprobat de prea multa lume, sa pun niste intrebari – retorice probabil..

– Cum poti tu, director al institutiei, sa ridici din umeri si sa spui ca e greu sa conduci si ca nu poti sa tii lucrurile in frau? Iti scriu aici ce ti-a zis si tata odata: “Cand povara greu te-apasa, locul tau altuia-i lasa”!!

– Cum poti tu, profesor respectat si iubit de elevi, sa taci, sa te abtii de la vot si sa iti reprimi dreptul la opinie atunci cand vezi o nedreptate?

– Cum puteti voi, cei care calcati stramb, sa stirbiti imaginea altora, fara a va ingriji intai de a voastra?

– Cum puteti promova niste principii morale atunci cand sunteti schimbatori dupa cum bate vantul?

Am crezut ca va fi diferit, dar uneori aveam senzatia ca am ajuns in acelasi tip de liceu, unde unii fumau pe la colturi, iar altii furau ziua in amiaza mare, cu singura diferenta ca in alte parti cei amintiti nu se iveau sambata la amvon. M-a durut indiferenta de care m-am lovit atunci cand am iesit din tacerea si supunerea proclamata de toti. Ma asteptam de la tine, profesor prietenos si glumet, sa incerci sa provoci o schimbare, insa tu si multi altii mi-ati tradat increderea. Si nu e vorba doar despre mine. Poate ca o sa primesc remarci negative, insa stiu ca nu am fost singura in situatia asta si ca vor fi si altii care se vor regasi in articolul meu.

E vina tuturor: a unora pentru ca au tacut, a altora pentru ca au facut si a mea pentru ca nu am strigat mai tare. E pacat de cei care in fiecare an calca pragul LTA-ului cu speranta ca le va aduce in vieti acel ceva special de care au nevoie si pleaca cu dezamagirea ca s-au increzut in niste reclame reci si mincinoase. Da, m-a ajutat asta intr-o privinta: am descoperit ipocrizia si am invatat sa intuiesc falsitatea. Cu alte cuvinte, mi-am pierdut inocenta, sau mai bine zis mi-a fost furata. A trecut ceva timp de atunci. Sa nu crezi ca scriu asta in urma frustrarii adunate, am trecut de etapa aia. Inca mai zambesc cand imi amintesc de concertele sustinute sau de Ziua Recunostintei. Nu am uitat tot ce a fost bun, ci doar am regretat ca au fost prea putine.

Iti scriu tie, care esti inca acolo: daca taci, striga; daca faci, opreste-te si mai gandeste-te odata, iar daca strigi, nu te opri pana nu esti auzit.. Merita macar sa incerci si poate vei avea mai mult “noroc” decat mine. Poate ca acum va deschide cineva ochii si vei fi ascultat, iar LTA-ul va deveni ceea ce visam noi acum ceva ani si ceea ce vor visa altii in anii care urmeaza.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

July 2015
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 2,264 hits
