//
you're reading...
Ratiuni si concepte: logici personale

Zambete false, oameni falsi.. Tu mai stii cine esti?

Azi se promoveaza mastile… La fiecare pas, poti numara lejer o duzina de indivizi care afiseaza aceeasi masca, care desi e expirata demult, inca isi acopera atributiile. Sunt diferite motive cele care ne imping sa recurgem la asemenea metode: poate e un pur mecanism de auto-aparare, o incercare disperata de a nu dezvalui o durere ascunsa, o tactica de manipulare sau o varianta a disimularii.

E mai simplu sa zambesti mecanic decat sa arati ceea ce se intampla cu adevarat in viata ta, nu contesta nimeni asta! Insa, la sfarsitul zilei, cand privesti resemnat in oglinda unui suflet neinteles, daca esti norocos, te vei trezi fata in fata cu adevaratul “tu”, intr-un moment in care nicio masca nu iti mai poate ascunde trairile. E mai dureroasa varianta in care mastile pe care le porti au devenit parte integranta din tine si ai uitat care reprezinta originalul. E trist ca abia atunci sa realizezi ca nu i-ai pacalit doar pe cei din jur, ci te-ai si amagit singur…

Ne facem intrarea pe scena lumii dezbracati si vulnerabili, dependenti de altii, dar adevarati! Cu toate astea,  manati de propriile descoperiri sau de sfaturile bine-intentionate ale altora, invatam sa ne mascam intai slabiciunile. Urmeaza vulnerabilitatea, sentimentele, durerile si reactiile, pana cand realizam ca am pus ceva artificial pe tot ce era natural. Cineva spunea odata ca de-a lungul vietii, vei intalni mai multe masti decat chipuri. Imi amintesc prima data cand am descoperit ca oamenii isi ascund adevarata fata si stiu ca m-am simtit naiva. Naiva pentru ca am crezut cu tarie in autenticitatea zambetelor, in sinceritatea lacrimilor si in taria cuvintelor.. Si dezamagirea a fost crunta! Am realizat pentru prima oara cat de inselatoare va fi viata si cat de suspicioasa voi deveni daca voi analiza gesturile celor din jur, intrebandu-ma retoric daca le voi afla vreodata chipul adevarat.

Am invatat multe despre oameni in ultima vreme. De exemplu, sunt mereu grabiti, dar niciodata atat de grabiti incat sa nu apuce sa-si fixeze masca adecvata fiecarei imprejurari si observ incapacitatea multora de a scapa de acest obicei obsesiv . Ma vad zilnic inconjurata de aceleasi fete, chiar daca apartin unor persoane diferite si ma mir ca nu isi observa falsitatea evidenta. Adoptam diferite atitudini pentru a fi pe placul altora, nu acceptam niciodata propria vulnerabilitate in fata altora si ravnim la masca perfectiunii, care ne hraneste iluzia unui sentiment de superioritate. Falsa presupunere aceea conform careia o simpla masca ne va face sa fim apreciati sau iubiti. Imi amintesc de o colega care imi marturisea vizibil afectata ca isi iubeste prietenul, insa nu asa cum este acum, ci asa cum se afisa la inceputul prieteniei lor. Imaturul barbat habar nu avea ca din cand in cand, o data la cateva zile, isi pierde masca si nu mai e iubit, caci draga lui iubita nu e indragostita de cel real, ci de imaginea perfecta pe care el o ilustra. A pierdut din vedere faptul ca el era cel care purta masca, si nu masca pe el.

Ma intreb deseori cum am fi fara masti si in ce fel ne-ar influenta asta relatiile.. Oare nu ne-am iubi mai mult sau macar mai sincer? Oare nu ne-am depasi conditia si nu am atinge alt nivel al comunicarii? Oare nu am renunta la aparentele care pandesc la fiecare pas si nu am imbratisa realul si autenticul, chiar daca implica o doza de vulnerabilitate?

Numeste-ma naiva, dar eu visez la ziua in care vom fi adevarati, la lumea in care vom fi mai multe chipuri decat masti si vom invata sa apreciem sinceritatea in locul abilitatii de a fi actori. Am dat masca jos si am aruncat-o in prapastia uitarii. Incearca si tu. Mai stii?! Poate ca in curand, ne vom da toti mastile jos si vom reusi in sfarsit sa ne intalnim unii cu altii…

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

July 2015
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 2,271 hits
