//
you're reading...
Ratiuni si concepte: logici personale

(IN)DECIZIE DE MOMENT..

M-am lasat oarecum furata de peisaj si de circumstante.. Si am ezitat pentru ca am dat nas in nas cu un obstacol. Pentru un moment, am pierdut din vedere imaginea de ansamblu si mi-am concentrat atentia asupra greutatilor care pandeau, asteptand sa imi insface entuziasmul si pret de o secunda, m-am clatinat. M-am indoit cu privire la adevaratele mele motive, cu privire la rationamentul care m-a adus pana aici si care ma va propulsa in continuare si am inghetat, imaginandu-mi ca am cladit un intreg castel pe o fundatie dezastruoasa. Au urmat o multime de intrebari retorice, de temeri mai mult sau mai putin justificate pe care nu reuseam sa le stavilesc in timp util si am crezut ca asta a fost tot, ca visul meu si planurile pe care i le-am atribuit vor disparea ca urmare a ceea ce eu numeam atunci “ratiune”.

Am strans totusi puterea necesara ca sa fac in pas in spate si sa ma uit mai bine, caci cu totii stim cat de neintelepte sunt deciziile pripite. A urmat imediat o analiza detaliata a motivelor, sentimentelor si principiilor pe care le adunasem de-a lungul drumului si nu le-am gasit defecte, ba chiar le-am consolidat. Si atunci am realizat ca as fi putut da inapoi de la un plan ce-mi promitea fericire doar din cauza unor posibile probleme ulterioare.

Nu neg, in majoritatea situatiilor, temerile sunt justificate. In fond, un drum pe care nu intalnesti piedici, nu duce nicaieri. Urma sa fiu lovita de proiectia unei ratiuni gresite si nu neg ca ar fi durut, dar nu atat de tare precum abandonarea. M-a sagetat ilustrarea invataturii pe care urma sa o primesc: “umbrela nu opreste ploaia, insa te ajuta sa treci prin ea”. Am inteles, intr-un final, ca adevarata mea provocare nu era reprezentata de problemele viitoare, ci de atitudinea mea privitoare la ele. Si uite asa, indecizia mea de moment s-a transformat intr-o decizie! M-am hotarat ca de-acum inainte sa nu las incertitudinile sa imi afecteze siguranta si sa nu permit infrangerii sa se transforme in renuntare, ci din contra, sa ma asigur ca un sut in fund devine un pas inainte. De azi fac pace cu ideea ca se vor ivi mereu obstacole, insa asta ma determina sa lupt mai tare pentru ca, asa cum se spune,
“CE NU TE OMOARA, TE FACE MAI PUTERNIC”.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

June 2015
M T W T F S S
« Mar   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Blog Stats

  • 2,271 hits
